به منظور انتقال نیرو در محور های متعامد و غیر متعامد و متنافر نیاز به سیستم درگیری دنده ها در دو سطح مورب بوده که توسط چرخ دنده های مخروطی مارپیچ تامین می گردد . درگیری پروفیل دنده های مارپیچ یه صورت همزمان بوده و عملکرد نرمی نسبت به دنده های مخروطی ساده دارند و می توانند گشتاور های بالاتری را بدون ضربه و صدا به نرمی انتقال دهند .
به دلیل ساختار و زاویه خروجی آنها به دلیل متعامد بودن دارای کاربرد های
فراوانی است و به دلیل کارکرد نرم و خاصیت عدم برگشت پذیری در نسبت های
تبدیل بالای 30 باعث منحصر بفرد بودن این گیربکس در سیستم های بالابر ، کانوایرها و همچنین آسانسور ها که نیاز به گشتاور و راه اندازی نرم دارند می باشد .
یکی دیگر از مزایای منحصر بفرد گیربکس حلزونی sewقابلیت نصب در هشت حالت متفاوت که باعث استفاده راحت این گیربکس گردیده است و همچنین تعمیر و نگهداری آسان آنها می باشد.
این نوع گیربکس ها مانند گیربکس هلیکالساختار چرخ دنده هایی با امتداد پروفیل مورب نسبت به متداد شفت دارند با این تفاوت که دارای ساختار چند محوری به صورت موازی می باشند . گیربکس آویز به دلیل قابلیت چند محوری بودن توانایی ایجاد نسبت های تبدیل بالایی را دارد که به موازات این مسئله قابلیت ایجاد گشتاورهای بالایی را نیز دارد و در مواردی که نیاز به گشتاورهای بالا و کارکرد بصورت دائم کار دارد . همچنین گیربکس های آویز sewبه دلیل داشتن حجم بالایی از روغن به صورت دائمی دارای ظرفیت حرارتی بالایی نسبت به سایر گیربکس های هلیکال هستند که این مورد خود باعث بالا رفتن عمر کارکرد گیربکس و عدم تخریب زود هنگام دنده ها می گردد .
همچنین بخاطر ط دامنه گسترده ای که از نسبت های تبدیل وجود دارد باعث ایجاد فضایی بهتر جهت مانور انتخاب گیربکس های مورد نظر طراحان و مصرف کنندگان محترم میگردد.